Reklamacije i povrati
I. Žalbeni postupak
Tijek reklamacijskog postupka u slučaju manjkave izvedbe uređen je ovim reklamacijskim postupkom. U slučaju da je kupac potrošač, također se primjenjuje Zakon o zaštiti potrošača s izmjenama i dopunama.
1. Pravo na nedostatak odnosi se na prodavatelja od kojeg je artikl kupljen. Mjesto potraživanja je mjesto poslovanja prodavatelja. Robu je moguće dostaviti poštom ili osobno - nakon pismenog dogovora putem e-maila (info@deokork.cz). Roba poslana pouzećem neće biti prihvaćena.
Međutim, ako je u potvrdi (jamstvenom listu) navedena druga osoba određena za popravak, a koja se nalazi kod prodavatelja ili na mjestu bliže kupcu, kupac će pravo na popravak ostvariti kod osobe koja je određena za popravak. Tako određena osoba za popravak izvršit će popravak u roku dogovorenom između prodavatelja i kupca prilikom kupnje artikla.
2. Prilikom reklamacije kupac opisuje nedostatak na proizvodu. Ako se kvar ne pojavi trajno, također je poželjno navesti uvjete pod kojima se javlja.
3. Kupac će obavijestiti prodavatelja koje je pravo odabrao od neispravne izvedbe nakon obavijesti o nedostatku ili bez nepotrebnog odgađanja nakon obavijesti o nedostatku. Kupac ne može mijenjati svoj izbor bez suglasnosti prodavatelja.
4. Preporuka! Budući da je kupac odgovoran u slučaju reklamacije robe tijekom transporta, preporučujemo korištenje originalnog pakiranja ako je moguće. Pošiljka mora biti osigurana u interesu kupca.
5. Prodavatelj će o prigovoru odlučiti u najkraćem mogućem roku, au složenijim slučajevima unutar 3 dana. Ovom razdoblju pribraja se potrebno vrijeme za stručnu ocjenu reklamiranog nedostatka. Reklamacija će biti obrađena, uključujući i otklanjanje kvara, najkasnije u roku od 30 dana. Ovaj rok se može produljiti u dogovoru s potrošačem. Nakon isteka tog roka potrošač ima ista prava kao i u slučaju bitne povrede ugovora.
Trajanje reklamacije računa se od dana nakon reklamacije do dana podmirenja reklamacije, odnosno trenutka kada je kupac bio dužan preuzeti predmet. Kupac se o nagodbi obavještava e-poštom. Kupcu će biti poslano pisano ili e-mail očitovanje o prigovoru (ovlaštenom i neovlaštenom).
Oštećenje artikla uslijed transporta
Kupac koji nije potrošač dužan je odmah po primitku robu pregledati. Ukoliko se utvrdi mehaničko oštećenje pakiranja proizvoda, kupac je dužan provjeriti stanje robe te u slučaju oštećenja sačiniti zapisnik o oštećenju u prisutnosti prijevoznika. Prijevoznik je odgovoran za oštećenja tijekom transporta. Na temelju sačinjenog zapisnika, kupcu će biti omogućen razuman popust ili isporuka novog proizvoda nakon zaključenja štetnog događaja s prijevoznikom. Potpisom na otpremnici kupac se obvezuje preuzeti i potvrđuje da je isti stigao neoštećen uslijed transporta.
Navedeni postupak preporučuje se i kupcu koji je potrošač. Međutim, nepoštivanje preporučenog postupka tijekom i nakon preuzimanja robe ne može ni na koji način pogoršati njen položaj u ostvarivanju prava iz neispravne izvedbe.
II. Ostale odredbe
Nadzor nad ispunjavanjem obveza iz Zakona o zaštiti potrošača provodi češka trgovinska inspekcija. Nadzor nad ispunjavanjem obveza iz čl. 9. do 13., čl. 14.a do 16. i čl. 18. navedenog Zakona u području trgovine i usluga provode i općinske uprave za trgovinu.
U slučaju spora o pravima i obvezama iz ugovora, ugovorne strane mogu se obratiti nekom od postojećih izvansudskih sustava za rješavanje potrošačkih sporova. Izvansudsko rješavanje sporova – ADR nudi, između ostalog, Udruga za zaštitu potrošača Moravske i Šleske, više informacija: http://www.sos-msk.cz/adr/.
III. Pravo potrošača na odustanak od ugovora (uvjeti, rok i postupak ostvarivanja prava)
Ako je ugovor o kupoprodaji sklopljen bez istovremene fizičke nazočnosti ugovornih strana putem sredstava daljinske komunikacije (internet), potrošač ima pravo odustati od ugovora pod uvjetima navedenim u prilogu kupoprodajnog ugovora – Podaci o ostvarivanju prava odustati od ugovora ( preuzmi OVDJE ). Za ostvarivanje ovog prava kupac može koristiti obrazac za odustajanje od ugovora ( preuzmite OVDJE ).
Potrošač ne može odustati od ugovora o isporuci digitalnog sadržaja, ako isti nije dostavljen na fizičkom mediju i dostavljen je uz prethodnu izričitu suglasnost potrošača prije isteka roka za odustanak od ugovora.
Potrošač ne može odustati od ugovora ako je roba preinačena na zahtjev kupca (prilagodba dužine, promjena bilo koje dimenzije robe, ili izmjena sadržaja isporučene robe...).